5. Konsultativni pregledi

Konsultativni pregled kardiologa

Kardiologija je grana interne medicine koja se bavi liječenjem bolesti srca i krvnih sudova. Bolesti srca i krvnih žila možemo podijeliti na: bolesti endokarda, bolesti miokarda (kardiomiopatije, angina pectoris, infarkt miokarda), bolesti perikarda, poremećaje rada srca (aritmije), greške srčanih zalistaka (urođene i stečene), srčanu insuficijenciju (dekompenzacija) i bolesti krvnih žila (ateroskleroza, tromboza, tromboflebitis…). Kardiološki pregled je pregled specijaliste interniste -kardiologa koji temeljem anamneze, detaljnog kliničkog pregleda te prema potrebi dodatnih dijagnostičkih pretraga, postavlja točnu dijagnozu bolesti i propisuje terapiju.
Kada obaviti prvi dijagnostički pregled?
Kardiolozi preporučuju prvi dijagnostički pregled stanja srca i krvožilnog sustava u 40-toj godini života, posebice ako spadate u rizičnu skupinu s niže navedenim faktorima i ako ste izloženi konstantnom stresu. Bitno je rano otkriti bolesti srca i krvnih žila kako bi se spriječile ozbiljne posljedice ovih bolesti. Simptomi koje ne biste smjeli zanemariti kada je riječ o srčanom zdravlju: bol u prsima, zaduha, poremećaji svijesti, lupanje i preskakanje srca te loše podnošenje napora. Sastavni dio svakog kardiološkog pregleda je snimanje rada srca – EKG (elektrokardiogram) i mjerenje krvnog pritiska, a ostale pretrage zavise od zdravstvenog stanja pacijenata.

EKG ili elektrokardiogram

EKG je prva pretraga na koju će Vas poslati ljekar opšte prakse ili specijalista interne medicine - kardiolog. EKG prenosi električni signal iz srca. Za izvođenje EKG-a pacijent leži na krevetu i miruje, svučen do struka. Na prsni koš, ruke i noge stavljaju mu se elektrode koje su povezane žicama s uređajem koji očitava električnu aktivnost srca. Pretraga je bezbolna, ispis rada srca je odmah gotov a za obavljanje EKG-a nije potrebna posebna priprema.

Ultrazvuk srca s color doppler-om

Ultrazvuk srca je pretraga koja je neophodna da bi se detaljnije uvidjelo što se događa sa svakim otkucajem Vašeg srčanog mišića. Tijekom snimanja pacijent leži na leđima ili boku svučen do pojasa. Liječnik na prsa stavlja gel koji omogućuje bolju provodljivost uzv impulsa, a time i kvalitetniju sliku koja se javlja na ekranu aparata. Ultrazvučni uređaj sa specijalnom sondom omogućuje promatranje unutarnje strukture i funkcije srca: debljinu srčanog mišića, zatvaranje srčanih zalistaka, brzinu punjenja srca i protoka krvi, aterosklerotske promjene. Pretragu izvodi isključivo specijalist kardiolog, bezbolna je, traje oko 30 minuta i nalaz je odmah gotov.

Holter-24-satni monitoring

Tijekom obrade povišenih vrijednosti krvnog pritiska ili abnormalnosti srčanog ritma često se u cilju postavljanja dijagnoze i određivanja terapije izvode 24 satna snimanja tzv.Holter pretrage (tlaka ili EKG-a). Holter RR-a (pritiska ) je pretraga tokom koje pacijent ima 24 sata na nadlaktici pričvršćenu manžetnu za mjerenje pritiska . Manžetna je spojena s uređajem koji snima i bilježi vrijednosti pritiska . Holter EKG-a je pretraga tokom koje pacijent ima 24 sata na grudnom košu pričvršćene elektrode (iste kao kod EKG-a) koje su tankim žicama spojene s uređajem unutar kojeg je sistem za snimanje rada srca. Uređaji koji bilježe vrijednosti pritiska ili snimaju EKG se stavljaju u za to previđene torbice s remenom koji se nosi ili oko vrata ili oko struka. Pretrage se izvode 24 sata kako bi ljekar imao uvid u rad srca, odnosno vrijednosti tlaka, tijekom uobičajenih svakodnevnih aktivnosti. Za vrijeme nošenja uređaja nije dozvoljeno dirati niti pomicati elektrode, odnosno manžetnu koja mjeri pritisak. Uređaj se ne smije skvasiti što znači da se u tih 24 sata pacijent ne smije kvasiti. Tokom noći potrebno je naći udoban položaj u kojem se ne vrši pritisak na Holter kako se snimanje ne bi prekinulo. Medicinsko osoblje će Vam prilikom postavljanja uređaja dati uputstvo o ponašanju i rukovanju aparatom kao i pisanju dnevnika, odnosno bilježenju dnevnih aktivnosti što će ljekaru pomoći kod interpretacije nalaza i određivanja terapije.