|| FIZIKALNA TERAPIJA I REHABILITACIJA ||

20 Dec 2021 Novosti

U našoj novootvorenoj ordinaciji za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju obavljaju se:

• specijalistički pregled fizijatra, reumatologa, ortopeda, neurologa
  • konsultativno savjetovanje,
  • infiltraciona terapija (uvođenje lijeka u bolna mjesta – zglobove),
  • punkcija zgloba (vađenje viška tečnosti iz zglobnog prostora),
  • punkcija zgloba sa infiltracijom (vađenje viška tečnosti iz zglobnog prostora uz aplikaciju lijeka),
  • dnevna kombinovana fizikalna terapija.
  • ultrazvučni pregledi zglobova
  • kineziterapija
  • post-Covid rehabilitacija
  • masaže

Za liječenje bolnih stanja naši fizijatri koriste savremene tehnike i metode. Tu spadaju elektroterapija, ultrazvučna terapija, magnetoterapija, laserska terapija, fototerapija, akupunktura…

Elektroterapija

Elektroterapija podrazumijeva korišćenje desetine različitih vrsta struje u liječenju i otklanjanju bolova. Svaka od vrsta ima poseban uticaj odnosno biološki efekat na organizam, pa je bitno tačno odrediti i dijagnostikovati problem. Elektroterapija smanjuje bol, uklanja otoke i smiruje upalne procese. Njome se uklanjaju neprijatni bolni simptomi bolesti kao što su: neuralgija (oštri, probadajući, iznenadni bolovi), akutni bolovi, atrofija mišića, hemipareza (slabost ruke ili noge jedne strane tela), Morbus Raynaud, bursitis (ponavljano oticanje, crvenilo i bol u koljenu, praćeni toplinom i ograničenošću pokreta), tendovaginitis (zapaljenje tetiva i njihovih omotača), frakture i distozije (uganuća, djelimični prekidi ligamenata). spondiloza, inkontinencija

Elektroterapija utiče na:

• smanjenje bola,
  • ubrzavanje cirkulacije,
  • povećanje obima zdravih mišića kod hipotrofija (smanjenih mišića)
  • smanjenje otoka u zglobovima i mišićima
Electrotherapy Fremont, Los Gatos & San Jose, CA - iMotion PT

Ultrazvučna terapija

Ultrazvučna terapija se zasniva na mehaničkim, toplotnim, fizičko-hemijskim i neurorefleksnim dejstvima na ljudski organizam. Ona se u fizikalnoj medicini primjenjuje za otklanjanje simptoma koji prate povrede tetiva i ligamenata, reumatoidni artritis, herpes zoster, ankilozirajući spondilitis, kokcigodinija (bol u trtičnoj kosti), neuralgija, keloidi i ožiljci.

Ultrazvučna terapija je efikasna za:

• otklanjanje bolova
  • otklanjanje zapaljenja
  • smanjivanje spazma (grča) mišića
  • povećavanje lokalne cirkulacije, smanjenje otoka i depozita kalcijuma u sluznim kesama
  • poboljšavanje rastegljivosti ožiljačnog tkiva
Ultrasound Generates Ultimate Healing | Innovative Pain and Wellness

Magnetoterapija

Magnetoterapija je vrsta fizikalne terapije koja je priznata u zemlji i u svijetu i ima pozitivne biološke efekte. Posebno dobre rezultate daje u tretmanu fraktura kostiju, upalnih i hroničnih degenerativnih bolesti. Niskofrekventni magnetni talasi se okupljaju na oštećenim ćelijama u organizmu i na taj način ih liječe, ubrzavajući cirkulaciju i metabolizam.

Magnetoterapija se koristi u terapiji bolesti i povreda kao što su:

• degenerativni reumatizam, upalni reumatizam i fibromialgični reumatizam,
  • aseptična nekroza kosti,
  • pseudoartroza (poznatija kao lažni zglob),
  • sporo zarastanje fraktura,
  • lezije mekih tkiva (opekline, kontuzije, distorzije) itd.

Laserska terapija

Laserska terapija koristi se za antiupalne, regenerativne bio-stimulišuće i analgetske tretmane. Njome se stimuliše sinteza kolagena ubrzavajući na taj način zarastanje rana, ublažavajući bol, smanjujući otoke, ožiljačna tkiva i pozitivno deluje na imuni sistem.

Laserska terapija se najčešće koristi kao:

• terapija istegnuća i rapture tetiva, mišića i ligamenata,
  • terapija hematoma,
  • upale tetiva,
  • sluznih vreća (bolno rame, teniski i golferski lakat),
  • terapija za zarastanje opekotina i postoperativnih rana smanjujući stvaranje fibroznog tkiva.

Laser se koristi i za otklanjanje akutnog bola (migrenozna i neuralgična glavobolja, lumboishialgija, brahialgija, postherpetična neuralgija), ali i za otklanjanje hroničnih bolova – bol u vratu i krstima, bol u zglobovima, tetivama i mišićima.

tačka pastel Brojanje insekata laser terapija - piggiepen.com

Fototerapija

Fototerapija podrazumeva primenu nejonizujućeg elektromagnetnog zračenja u liječenju različitih vrsta bolseti i otklanjanju bolova. Utiče na znatno smanjenje bolova, stimulisanje prokrvljenosti i smanjenje zapaljenja u organizmu. Za fototerapiju se koriste posebne lampe koje se upere u mjesto koje je pod tretmanom.

Akupunktura

Akupunktura je terapija otklanjanja bola i liječenja bolesti korišćenjem izuzetno tankih iglica koje se zabadaju pacijentu u tačno određene tačke na koži. Njihovo precizno postavljanje na akupunkturne tačke u našem telu obezbeđuje uspostavljanje balansa u organizmu, liječeći ga i podmlađujući. Nakon dijagnostike problema, određuje se akupunkturni kanal koji će se tretirati, zatim dužina trajanja terapije i period nakon kojeg je tretman potrebno ponoviti.

Akupunktura se koristi za liječenje bolesti koštano-mišićnog sistema – povrede mekog tkiva, mišićni spazam, iščašenje, ali i za otklanjanje postoperativnih bolova. Pored toga, ona se koristi za otklanjanje glavobolja, migrene, neuralgije, pareze, periferne neuropatije, išijasa, smrznuto rame, teniski lakat, osteoartritis, lumbago.

Akupunktura - Fizijatar Novi Sad | Fizikalna terapija i ortopedija |  Poliklinika Galetić